Blog

Uit de praktijk

Meldjeklacht heeft vanuit haar dagelijkse praktijk inzicht wat er in organisaties gebeurt op het gebied van integriteit en de schending daarvan. Voor én achter de schermen. Met ons blog delen we kennis en informatie over zowel de juridische als praktische kant van klachten. Vanzelfsprekend doen we dat op geanonimiseerde, integere wijze.

pesten
discriminatie
Meld je klacht agressie op het werk

18-07-2022

De klachtenlevenscyclus - de piekfase

De derde fase van de klachtenlevenscyclus is de piekfase. Het wordt serieus genomen….

Meld je klacht agressie op het werk

04-07-2022

Kwestie van goed zorgen voor je mensen

BHVNederland uit Zoetermeer is een van de gebruikers van Meldjeklacht. “Met ongeveer

Meld je klacht agressie op het werk

29-06-2022

De klachtenlevenscyclus - de introductiefase

De tweede fase van de klachtenlevenscyclus is de introductiefase. Eindelijk kan ik mijn verhaal kwijt

Klachtenlevenscyclus-onbewuste fase

15-06-2022

De klachtenlevenscyclus - de onbewuste fase

Implementatie van een klachtenregeling heeft vaak eenzelfde verloop. Eerst is er de onbewuste fase… 

Meld je klacht agressie op het werk

08-06-2022

Welke klachten kom je tegen?

Een klachtenregeling opzetten is één ding, maar dan komen de klachten. Wat kun je verwachten? Welke soorten klachten zijn er? 

Meld je klacht agressie op het werk

16-05-2022

Goede klachtenregeling draagt bij aan een mooier bedrijf

Toen we begonnen met de ontwikkeling van Meldjeklacht, waren de schandalen The Voice…

Hoe ga je om met klachten

03-05-2022

Hoe ga je om met klachten?

Als u eenmaal een klachtenregeling hebt opgezet, er een website of een telefoonnummer beschikbaar is…

Meldjeklacht_klachtenregeling

02-05-2022

Waarom een klachtenregeling?

“Dat levert meer werk op dan nodig en daar zit ik niet op te wachten”, zou u kunnen denken.

Meldjeklacht_ethics & compliance

01-05-2022

Het hart of het verstand

Ik las een mooi artikel in het NRC van het weekend geschreven door Geert Mak.