Blog
Uit de praktijk
Meldjeklacht heeft vanuit haar dagelijkse praktijk inzicht wat er in organisaties gebeurt op het gebied van integriteit en de schending daarvan. Voor én achter de schermen. Met ons blog delen we kennis en informatie over zowel de juridische als praktische kant van klachten. Vanzelfsprekend doen we dat op geanonimiseerde, integere wijze.



18-07-2022
De klachtenlevenscyclus - de piekfase
De derde fase van de klachtenlevenscyclus is de piekfase. Het wordt serieus genomen….

04-07-2022
Kwestie van goed zorgen voor je mensen
BHVNederland uit Zoetermeer is een van de gebruikers van Meldjeklacht. “Met ongeveer…

29-06-2022
De klachtenlevenscyclus - de introductiefase
De tweede fase van de klachtenlevenscyclus is de introductiefase. Eindelijk kan ik mijn verhaal kwijt …

15-06-2022
De klachtenlevenscyclus - de onbewuste fase
Implementatie van een klachtenregeling heeft vaak eenzelfde verloop. Eerst is er de onbewuste fase…

08-06-2022
Welke klachten kom je tegen?
Een klachtenregeling opzetten is één ding, maar dan komen de klachten. Wat kun je verwachten? Welke soorten klachten zijn er?

16-05-2022
Goede klachtenregeling draagt bij aan een mooier bedrijf
Toen we begonnen met de ontwikkeling van Meldjeklacht, waren de schandalen The Voice…

03-05-2022
Hoe ga je om met klachten?
Als u eenmaal een klachtenregeling hebt opgezet, er een website of een telefoonnummer beschikbaar is…

02-05-2022
Waarom een klachtenregeling?
“Dat levert meer werk op dan nodig en daar zit ik niet op te wachten”, zou u kunnen denken.

01-05-2022
Het hart of het verstand
Ik las een mooi artikel in het NRC van het weekend geschreven door Geert Mak.