Vertrouwenspersoon
Vertrouwenspersoon: basis voor professioneel klachtenbeleid in uw organisatie
Integriteitsbeleid gaat verder dan een klachtenregeling alleen. Een vertrouwenspersoon is daar ook onderdeel van. Deze is het eerste aanspreekpunt voor werknemers in uw organisatie die zijn lastiggevallen of hulp en advies nodig hebben.
Een vertrouwenspersoon denkt mee met de melder en kijkt allereerst of een oplossing in de informele sfeer haalbaar is, bijvoorbeeld via gesprekken. De vertrouwenspersoon voert deze gesprekken en begeleidt het eventuele vervolgtraject. Natuurlijk wijst hij medewerkers van uw bedrijf – als dat nodig is – op de tool Meldjeklacht en helpt ze desgewenst bij het invullen ervan.
Meldjeklacht heeft ervaren vertrouwenspersonen die op basis van een abonnement en uurtarief beschikbaar zijn. Kijk op de prijslijst wat deze tarieven zijn.
Wilt u meer weten over de vertrouwenspersoon, neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.
Voldoe in 3 stappen aan de ARBO wetgeving
ANDREW HOFFMANNS, ETHXCOM
Goede klachtenregeling draagt bij aan een mooier bedrijf
Toen we begonnen met de ontwikkeling van Meldjeklacht, waren de schandalen The Voice en Ajax nog niet naar buiten gekomen. Sinds dit wel gebeurde is de behoefte aan een professionele klachtenregeling sterk toegenomen. Deze en andere schandalen leggen bloot wat er mis kan gaan als er geen cultuur van openheid en vroegtijdig signaleren van problemen is.
Blog en informatie
Kenniscentrum
Lees meer over het hoe en waarom een klachtenregeling belangrijk is voor de gezondheid van je bedrijf en je mensen.
01-04-2021
Het hart of het verstand
Ik las een mooi artikel in het NRC van het weekend geschreven door Geert Mak.
02-05-2021
Waarom een klachtenregeling?
“Dat levert meer werk op dan nodig en daar zit ik niet op te wachten”, zou u kunnen denken.
03-05-2021
Hoe ga je om met klachten?
Als u eenmaal een klachtenregeling hebt opgezet, er een website of een telefoonnummer beschikbaar is…