7 voordelen
Meldjeklacht. Dit zijn de
7 voordelen voor
werkgevers en werknemers
De online tool Meldjeklacht heeft zeven grote voordelen, voor u als werkgever, maar ook voor medewerkers, klanten, leveranciers en andere relaties.
Professioneel
met de online tool en aanvullende diensten richt je een modern klachtenbeleid in dat voldoet aan wet- en regelgeving
Beschikbaar
medewerkers, klanten, leveranciers en andere relaties kunnen 24/7 hun klacht melden
Vertrouwelijk
zowel het meldproces als de afhandeling gebeurt binnen veilige, vertrouwelijke procedures, anonimiteit is gewaarborgd
Eenvoudig
het indienen van een klacht is net zo eenvoudig als een bestelling bij een webshop
Onafhankelijk
de klachtenregeling staat buiten je eigen HR-afdeling dus geen belangenverstrengeling en loyaliteitsconflicten
Persoonlijk
naast de online tool heb je de beschikking over een ervaren klachtenfunctionaris die iedere klacht behandelt en afhandelt
Doelgericht
integriteitskwesties vragen om zorgvuldigheid en aandacht, dankzij Meldjeklacht kunnen werkgevers zich blijven richten op hun kernactiviteiten, óók als er een kwestie speelt
Meer weten over Meldjeklacht of direct een afspraak maken: klik hier!
Voordelen
Andrew Hoffmanns, ETHXCOM
Goede klachtenregeling draagt bij aan een mooier bedrijf
Toen we begonnen met de ontwikkeling van Meldjeklacht, waren de schandalen The Voice en Ajax nog niet naar buiten gekomen. Sinds dit wel gebeurde is de behoefte aan een professionele klachtenregeling sterk toegenomen. Deze en andere schandalen leggen bloot wat er mis kan gaan als er geen cultuur van openheid en vroegtijdig signaleren van problemen is.
Ontdek wat een professionele klachtenprocedure losmaakt in organisaties.
Vertrouwenspersoon
Vertrouwenspersoon:
basis voor professioneel klachtenbeleid
Integriteitsbeleid gaat verder dan een klachtenregeling alleen. Een vertrouwenspersoon is daar ook onderdeel van. Deze is het eerste aanspreekpunt voor werknemers die zijn lastiggevallen of hulp en advies nodig hebben. De vertrouwenspersoon kijkt allereerst of een oplossing in de informele haalbaar is en begeleidt de uitwerking daarvan. Natuurlijk wijst hij medewerkers van het bedrijf ook op de tool Meldjeklacht en helpt ze desgewenst bij het invullen ervan.
Meldjeklacht heeft ervaren vertrouwenspersonen die op basis van een abonnement en uurtarief beschikbaar zijn.
Blog en informatie
Kenniscentrum
Lees meer over het hoe en waarom een klachtenregeling belangrijk is voor de gezondheid van je bedrijf en je mensen.
01-05-2022
Het hart of het verstand
Ik las een mooi artikel in het NRC van het weekend geschreven door Geert Mak.
02-05-2022
Waarom een klachtenregeling?
“Dat levert meer werk op dan nodig en daar zit ik niet op te wachten”, zou u kunnen denken.
03-05-2022
Hoe ga je om met klachten?
Als u eenmaal een klachtenregeling hebt opgezet, er een website of een telefoonnummer beschikbaar is…