Vertrouwenspersoon

Vertrouwenspersoon: basis voor professioneel klachtenbeleid in uw organisatie

Integriteitsbeleid gaat verder dan een klachtenregeling alleen. Een vertrouwenspersoon is daar ook onderdeel van. Deze is het eerste aanspreekpunt voor werknemers in uw organisatie die zijn lastiggevallen of hulp en advies nodig hebben. Een vertrouwenspersoon denkt mee met de melder en kijkt allereerst of een oplossing in de informele sfeer haalbaar is, bijvoorbeeld via gesprekken.  De vertrouwenspersoon voert deze gesprekken en begeleidt het eventuele vervolgtraject. Natuurlijk wijst hij medewerkers van uw bedrijf – als dat nodig is – op de tool Meldjeklacht en helpt ze desgewenst bij het invullen ervan.

Meldjeklacht heeft ervaren vertrouwenspersonen die op basis van een abonnement en uurtarief beschikbaar zijn.

Tarieven jaarabonnement
Aantal medewerkers:
Tot 10 medewerkers                          € 249,-
Van 11 tot 49 medewerkers                 549,-
Van 50 tot 250 medewerkers             995,-
Meer dan 250 medewerkers             1495,-

* Heeft u een abonnement op Meldjeklacht, vraag dan naar het gereduceerde tarief.

Het abonnement is inclusief:
– Kennismaking met directie en OR
– Vertrouwenspersoon permanent stand-by (via telefoon en e-mail)
– Informatiemateriaal voor medewerkers

Zijn er geen meldingen, dan brengen wij naast het abonnement geen kosten in rekening. Zijn er wel meldingen, dan brengen wij de daadwerkelijk besteden tijd in rekening à €125,- per uur.

Klachtenregeling
Meld je klacht agressie op het werk

Bedrijven aangesloten

pesten
Spreekwolk

ANDREW HOFFMANNS, ETHXCOM

Goede klachtenregeling draagt bij aan een mooier bedrijf

Toen we begonnen met de ontwikkeling van Meldjeklacht, waren de schandalen The Voice en Ajax nog niet naar buiten gekomen. Sinds dit wel gebeurde is de behoefte aan een professionele klachtenregeling sterk toegenomen. Deze en andere schandalen leggen bloot wat er mis kan gaan als er geen cultuur van openheid en vroegtijdig signaleren van problemen is.

Blog en informatie

Kenniscentrum

Lees meer over het hoe en waarom een klachtenregeling belangrijk is voor de gezondheid van je bedrijf en je mensen.

Meldjeklacht_ethics & compliance

01

Het hart of het verstand

Ik las een mooi artikel in het NRC van het weekend geschreven door Geert Mak.

Meldjeklacht_klachtenregeling

02

Waarom een klachtenregeling?

“Dat levert meer werk op dan nodig en daar zit ik niet op te wachten”, zou u kunnen denken.

Hoe ga je om met klachten

03

Hoe ga je om met klachten?

Als u eenmaal een klachtenregeling hebt opgezet, er een website of een telefoonnummer beschikbaar is…

Meer weten over Meldjeklacht of direct een afspraak maken?