7 voordelen

Meldjeklacht. Dit zijn de
7 voordelen voor
werkgevers en werknemers

De online tool Meldjeklacht heeft zeven grote voordelen, voor u als werkgever, maar ook voor medewerkers, klanten, leveranciers en andere relaties.

7 voordelen

Professioneel

met de online tool en aanvullende diensten richt je een modern klachtenbeleid in dat voldoet aan wet- en regelgeving

7 voordelen

Beschikbaar

medewerkers, klanten, leveranciers en andere relaties kunnen 24/7 hun klacht melden

7 voordelen

Vertrouwelijk

zowel het meldproces als de afhandeling gebeurt binnen veilige, vertrouwelijke procedures, anonimiteit is gewaarborgd

7 voordelen

Eenvoudig

het indienen van een klacht is net zo eenvoudig als een bestelling bij een webshop

7 voordelen

Onafhankelijk

de klachtenregeling staat buiten je eigen HR-afdeling dus geen belangenverstrengeling en loyaliteitsconflicten

7 voordelen

Persoonlijk

naast de online tool heb je de beschikking over een ervaren klachtenfunctionaris die iedere klacht behandelt en afhandelt

7 voordelen

Doelgericht

integriteitskwesties vragen om zorgvuldigheid en aandacht, dankzij Meldjeklacht kunnen werkgevers zich blijven richten op hun kernactiviteiten, óók als er een kwestie speelt

Meer weten over Meldjeklacht of direct een afspraak maken: klik hier!

Meld je klacht agressie op het werk
Grens overschrijdend gedrag
Corruptie

Voordelen

Spreekwolk

Andrew Hoffmanns, ETHXCOM

Goede klachtenregeling draagt bij aan een mooier bedrijf

Toen we begonnen met de ontwikkeling van Meldjeklacht, waren de schandalen The Voice en Ajax nog niet naar buiten gekomen. Sinds dit wel gebeurde is de behoefte aan een professionele klachtenregeling sterk toegenomen. Deze en andere schandalen leggen bloot wat er mis kan gaan als er geen cultuur van openheid en vroegtijdig signaleren van problemen is.

Ontdek wat een professionele klachtenprocedure losmaakt in organisaties.
Vertrouwenspersoon

Vertrouwenspersoon

Vertrouwenspersoon:
basis voor professioneel klachtenbeleid

Integriteitsbeleid gaat verder dan een klachtenregeling alleen. Een vertrouwenspersoon is daar ook onderdeel van. Deze is het eerste aanspreekpunt voor werknemers die zijn lastiggevallen of hulp en advies nodig hebben. De vertrouwenspersoon kijkt allereerst of een oplossing in de informele haalbaar is en begeleidt de uitwerking daarvan. Natuurlijk wijst hij medewerkers van het bedrijf ook op de tool Meldjeklacht en helpt ze desgewenst bij het invullen ervan.

Meldjeklacht heeft ervaren vertrouwenspersonen die op basis van een abonnement en uurtarief beschikbaar zijn.

Blog en informatie

Kenniscentrum

Lees meer over het hoe en waarom een klachtenregeling belangrijk is voor de gezondheid van je bedrijf en je mensen.

Meldjeklacht_ethics & compliance

01-05-2022

Het hart of het verstand

Ik las een mooi artikel in het NRC van het weekend geschreven door Geert Mak.

Meldjeklacht_klachtenregeling

02-05-2022

Waarom een klachtenregeling?

“Dat levert meer werk op dan nodig en daar zit ik niet op te wachten”, zou u kunnen denken.

Hoe ga je om met klachten

03-05-2022

Hoe ga je om met klachten?

Als u eenmaal een klachtenregeling hebt opgezet, er een website of een telefoonnummer beschikbaar is…