Online tool

Klacht indienen: heel eenvoudig via de online tool

Een officiële klacht indienen, voor de meeste mensen is het een grote stap die ze niet zomaar nemen. Voor u als organisatie is het echter belangrijk dat misverstanden of ongewenste situaties boven water komen. Anders gaan  integriteitskwesties (in de breedste zin van het woord) een eigen leven leiden met steeds grotere gevolgen.

Om iedereen laagdrempelig toegang tot de klachtenprocedure van uw organisatie te geven, werkt Meldjeklacht met een online tool. Iedereen die enigszins computervaardig is (bijvoorbeeld een bestelling kan plaatsen in een webshop) doet heel eenvoudig een melding. Gewoon door een aantal vragen te beantwoorden. Deze eenvoud is belangrijk en draagt er aan bij dat alle geledingen in uw organisatie een melding kunnen maken.

Een klacht kan zowel anoniem als op persoonlijke titel worden ingediend. De online tool is 24/7 beschikbaar.

Is een klacht gemeld, dan nemen de ervaren onderzoekers van EthXCom de klacht in behandeling. Zij kunnen de melder om aanvullende informatie vragen (ook als de klacht anoniem is gedaan), de klacht doorzetten naar de juiste persoon in uw organisatie of een advies tot verder onderzoek geven.

Nou denkt u waarschijnlijk “dat kost nogal wat!”, maar dat zal u waarschijnlijk verbazen…in positieve zin wel te verstaan. Meldjeklacht is zo opgezet dat het voor iedere organisatie, klein en groot, betaalbaar is. Kijk gauw naar de tarieven.

 

Neem contact op voor een (online) demo van Meldjeklacht!

Meldjeklacht werkvloer
Online tool

Eenvoudige stappen

Spreekwolk

Andrew Hoffmanns, ETHXCOM

Goede klachtenregeling draagt bij aan een mooier bedrijf

Toen we begonnen met de ontwikkeling van Meldjeklacht, waren de schandalen The Voice en Ajax nog niet naar buiten gekomen. Sinds dit wel gebeurde is de behoefte aan een professionele klachtenregeling sterk toegenomen. Deze en andere schandalen leggen bloot wat er mis kan gaan als er geen cultuur van openheid en vroegtijdig signaleren van problemen is.

Ontdek wat een professionele klachtenprocedure losmaakt in organisaties. 
Vertrouwenspersoon

Vertrouwenspersoon

Vertrouwenspersoon:
basis voor professioneel klachtenbeleid

Integriteitsbeleid gaat verder dan een klachtenregeling alleen. Een vertrouwenspersoon is daar ook onderdeel van. Deze is het eerste aanspreekpunt voor werknemers die zijn lastiggevallen of hulp en advies nodig hebben. De vertrouwenspersoon kijkt allereerst of een oplossing in de informele haalbaar is en begeleidt de uitwerking daarvan. Natuurlijk wijst hij medewerkers van het bedrijf ook op de tool Meldjeklacht en helpt ze desgewenst bij het invullen ervan.

Meldjeklacht heeft ervaren vertrouwenspersonen die op basis van een abonnement en uurtarief beschikbaar zijn.

Blog en informatie

Kenniscentrum

Lees meer over het hoe en waarom een klachtenregeling belangrijk is voor de gezondheid van je bedrijf en je mensen.

Meldjeklacht_ethics & compliance

01-05-2022

Het hart of het verstand

Ik las een mooi artikel in het NRC van het weekend geschreven door Geert Mak.

Meldjeklacht_klachtenregeling

02-05-2022

Waarom een klachtenregeling?

“Dat levert meer werk op dan nodig en daar zit ik niet op te wachten”, zou u kunnen denken.

Hoe ga je om met klachten

03-05-2022

Hoe ga je om met klachten?

Als u eenmaal een klachtenregeling hebt opgezet, er een website of een telefoonnummer beschikbaar is…